Comarch ERP XL – Handel i dystrybucja

Comarch ERP XL to nie tylko funkcjonalny system, ale i pełne wsparcie procesów nieodłącznie związanych z handlem i dystrybucją. Od strony sprzedaży system wspomaga realizację transakcji, obsługę wielu dostępnych kanałów prowadzenia sprzedaży oraz obsługę za pośrednictwem sieci detalicznej. W przypadku procesów związanych z zakupami pozwala na zarządzane procesami i dokumentami zakupu.

Dodatkowo dostęp do rozwiązań CRM pozwalana na budowanie i zarządzanie własną bazą wiedzy o klientach, co pozwala na prowadzenie w ich kierunku konkretnych działań o dowolnym charakterze, niezbędnych przy danej działalności.

Różne scenariusze sprzedaży

– System pozwala na obsługę najpopularniejszych oraz nawet najbardziej specyficznych (obrót towarami koncesjonowanymi, złomem, obsługa kaucji, tax free) transakcji handlowych pomiędzy kontrahentami oraz klientami krajowymi i zagranicznymi

– Comarch ERP XL zapewnia wygodne i dopasowane do potrzeb zarządzanie cenami oraz rabatami

– System umożliwia elastyczne zarządzanie różnorodnymi typami promocji oraz pozwala na tworzenie złożonych mechanizmów ich naliczania

– Oprogramowanie daje pełną kontrolę limitów kredytowych kontrahentów wraz z efektywnymi narzędziami, pozwalającymi na skuteczne zarządzanie płatnościami

– System umożliwia nieograniczone określanie zamienników dla poszczególnych pozycji produktowych oraz tworzenie zestawów

– Comarch ERP XL posiada intuicyjną w obsłudze aplikację, dedykowaną sprzedawcom wykorzystującym w pracy ekrany dotykowe, która pozwala na wygodną realizację sprzedaży na stanowiskach kasowych

– Dostęp do przejrzystego serwisu posprzedażowego, pozwalającego na prowadzenie ewidencji i realizację reklamacji, a jednocześnie umożliwiający automatyczne korekty oraz efektywną obsługę zwrotu towarów

 

Od zapytania do faktury

– Pewność realizacji wszelkich procesów wykonywanych w związku z obsługą zamówień, wedle standardów określanych przez systemy jakości (projektowane zgodne z obowiązującymi normami ISO) od odnotowania zapytanie ofertowego, poprzez samą ofertę, aż po złożone zamówienie, na podstawie którego dochodzi do wystawienia faktury

– Przetwarzanie dokumentów, pozwalające na płynną pracę w obrębie jednego procesu zakupowego, sprzedażowego lub mieszanego (informacje dotyczące kilku dokumentów są z automatu przenoszone pomiędzy nimi, więc pracownicy nie tracą czasu na ich odszukanie)

– System umożliwia konstruowanie złożonych, wielowariantowych ofert sprzedaży oraz pozwala na sprawną ewidencję ofert od dostawców

– Proste rejestrowanie zamówień zakupu, sprzedaży oraz zamówień wewnętrznych, które mają miejsce w firmach wielooddziałowych

– Comarch ERP XL pozwala na bieżąca kontrolę poziomu zapasów, biorąc przy tym pod uwagę minimalne i optymalne stany magazynowe

– Jedna z funkcjonalności systemu pozwala na rezerwację towaru na magazynie już w chwili spłynięcia zamówienia, co przekłada się dostępność zamawianego produktu

– Elastyczność Comarch ERP XL pozwala na sprawne zarządzanie zamówieniami, wedle wybranych kryteriów, takich jak np. najkrótszy termin dostawy, najniższa cena, czy minimalna ilość dostawców, a co więcej system pozwala na automatyczne przydzielane zasobów do zamówień klientów, którzy oczekują na dany asortyment

–  Opcja wystawiania faktur zaliczkowych do złożonych zamówień

 

Swobodny obrót towarami z zagranicy

– W systemie istnieje możliwość szybkiego generowania podstawowych dokumentów związanych z rejestracją zakupów zagranicznych, takich jak zamówienie zakupu, faktura importowa, faktura wewnętrzna, SAD, przyjęcie zewnętrzne,

– Oprogramowanie pozwala na całkowite obsługiwanie zakupów zagranicznych, w tym importu wewnątrzwspólnotowego i spoza Unii Europejskiej

– Program pozwala na obsługę składu celnego, procedury 7100, 4071 oraz rejestrację dokumentów SAD,

– Comarch ERP XL służy także do wyliczania niezbędnych opłat, takich jak zło, VAT czy akcyza

– System umożliwia tworzenie deklaracji Intrastat

 

CRM – tworzenie bazy wiedzy o klientach

– Dostęp do pełnej historii kontaktów z klientami, czy to telefonicznych, mailowych, czy poprzez komunikatory lub osobistych

– Dzięki integracji z MS Outlook system przeprowadza automatyczną archiwizację wszelkich maili wymienianych pomiędzy firmą a klientem

– Oprogramowanie umożliwia dostęp do informacji na temat kontrahentów poprzez przeglądarkę internetową,

– System umożliwia poznanie zakupowych preferencji klientów, ich opinii na temat nabytych towarów i procesu zakupowego, współpracy z firmą, a także dostęp do wielu innych informacji poprzez gromadzenie danych z rynku (poprzez ankiety, badania telemarketingowe i inne) oraz ich późniejszą analizę

– Dokłada analiza wszelkich informacji zgromadzonych na temat klientów, dzięki zastosowaniu systemu raportów Business Intelligence

Zarządzanie pracą zespołów sprzedażowych

– System pozwala zarówno na efektywną organizację zadań, jak i sprawowanie kontroli nad poszczególnymi etapami ich realizacji w poszczególnych działach przedsiębiorstwa, w szczególności w działach odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż

– W ramach oprogramowania można swobodnie określać obowiązki pracowników, w tym dowolnie dzielić struktury sprzedaży (np. na rejony) i przypisywać konkretne osoby do kontrahentów z danego rejonu

– Comarch ERP XL w pełni powala na zarządzanie pracą mobilnych przedstawicieli handlowych, w tym na organizację wizyt handlowych i działań z nimi związanych, dokładną analizę wyników uzyskanych w wyniku pracy poszczególnych handlowców oraz monitorowanie tras przejazdu poprzez specjalną aplikację Comarch Mobile Zarzadzanie

– W ramach oprogramowania funkcjonuje system automatycznych przypomnień oraz terminarze, służące do planowania zadań, co zapewnia właściwy obieg informacji w firmie

– System pozwala na tworzenie dowolnych planów sprzedażowych, które można poddać analizie w odniesieniu do całej firmy lub poszczególnych rejonów sprzedażowych

– Aplikacja Comarch Mobile Sprzedaż pozwala na weryfikację ekspozycji towarów w sklepach poprzez tworzenie dokumentacji fotograficznej (merchandising), sporządzanie raportu obecności towarów własnych i/lub towarów konkurencji w sklepie, czy ewidencji udziału towarów własnych w całym regale tzw. facing

 

Dlaczego my?

Przy realizacji projektów informatycznych jesteśmy idealnym wyborem z kilku powodów:

Rozpocznij projekt

Jesteśmy tu, by Ci pomóc

Uzyskaj poradę, odpowiedzi i rozwiązania zawsze, gdy tego potrzebujesz.